I just don't want to miss you tonight

eller någon gång i över huvud taget.

Hemkommen från Sälen igår. Skulle egentligen åkt hem imorse men det var så dåligt väder igår så då tyckte jag och syster att det var onödigt att stanna. Trevlig biltur hem med godis, cookies och skönsång. Men tiden i Sälen var ändå väldigt trevlig. Massa skidåkning men även lite snowboard. Provade på tisdagskvällen och fastnade helt för snowboard. Mycket roligare än skidor kan jag ärligt erkänna. Synd att jag inte upptäckt det tidigare. Solen sken iallafall de söndag-tisdag. Fick alltså solbrända kinder och en röd näsa! Backarna var väl helt okej, bäst på förmiddagarna och efter lunch kändes det som om man åkte på gelé. Mycket snygga liftkillar kollades in och även en och annan skiduthyrare. Kvällarna spenderades i den minimala lägenheten 100 meter från backarna tillsammans med moster, kusiner och mosters man.  Jag har inte gjort någon vurpa direkt, där var det syster som tog hem priset. Hon föll och gled drygt 40 meter ned medan jag låg och asgarvade ungefär lika långt upp. det var en väldigt fin vurpa måste jag säga. En ganska pinsam grej gjorde jag väl också. Jag och syster hamnade på något sätt på varsin ankarlift, jag åkte med den första. Då kom jag på att om jag hoppar av min ankarlift, kan syster hämta upp mig med sin. Så jag släppte då min och väntade på syster. Det var en alldeles lysande idé om inte ankarliften hade gått så fasligt fort. Jag var inte beredd på kraften den kom med så när den träffade mig flög jag framåt och i samma veva tappade jag skidan. Jag fortsätter åka en bit med ankarliften utan att märka att jag tappat skidan. När jag insåg att jag endast hade en skida kastade jag mig genast av ankarliften, syster likaså. Och där låg vi och skrattade en stund. Sen åkte vi ned och tog en ny ankarlift. Aja, vet inte om jag lyckades förmedla händelsen på ett bra vis, men jag försökte iallafall. Det har på det stora hela varit en lyckad sälentripp med mycket skratt och händelserika dagar. Bilder kanske kommer så småningom.

Idag har jag inhandlat en ny BH och varit och badat bubbelpool i Maddes nya jättehus. Syster och jag har även handlat väldigt fint påskris med fjädrar. Sen har det inte hänt så mycket mer. Nu ska jag se på Criminal Minds och sedan kanske en film. Pussss

Något att säga?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0