But everything looks perfect from far away

Sitter här i min ensamhet med en chokladkaka framför mig medan jag tänker "Nej Emma, du ska inte ta en till bit" och "Åh, vad härligt det hade varit att vara utomlands nu". Ingen av tankarna kommer att uppfyllas. Chokladkakan kommer att bli uppäten och jag kommer inte att få åka utomlands om ingen snäll typ vill bjuda mig på en utlandsresa. Buhu.

Mitt nya liv (rättare sagt, mitt 58:onde nya liv) började i måndags. Det gick bra i måndags, och i tisdags, men idag. Nä, har ätit både glass, massa mat, glass igen och nästan en hel 100grams chokladkaka. Vad hände med bilden jag hade i mitt huvud om en platt mage? Den är garanterat borta nu. Men vad annars kan jag göra när jag har ett så tråkigt liv för tillfället, förutom att äta? Imorgon ska jag till och med tvätta Anders fönster för att ha något att sysselsätta mig med. BLÄ FÖR ALLA SOM JOBBAR, vuxna som ungdomar. Jag vill inte bli vuxen. Kunde vi inte stannat som fjortonåringar i resten av livet. Lagom liten för att slippa jobba, men ändå lagom stor för att ta lite ansvar. Fast om jag tänker efter vill jag nog inte vara fjorton resten av livet. Då är nog jobb, ansvar och vara vuxen ett bättre alternativ.

Nu svamlar jag bara igen. Ska sätta mig i sängen med datorn framför och sätta igång en film. Borde egentligen jobba på att läsa ut en av mina nördböcker som jag fastnat för igen, men har läst konstant i tre dagar nu så mina ögon vägrar läsa ett ord till ur en bok. Äsch, nu väntar chokladen.

Något att säga?
Postat av: Fredrik

Du vet att man alltid kan försöka en 59:e gång (;



Tack för att du ger mig något att göra när man sitter rastlös här borta :)

2009-07-15 @ 23:44:53
URL: http://www.regnsolsken.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0