Tonight I have to leave it

Hemma från Spanien nu då. Väldigt kul och händelserik vecka som innehöll massa skratt och annat skoj. Bodde i Lloret de Mar, partystaden. Discon fanns i varje gathörn, liksom de små matställena som serverade crepes med nutella. Det har varit varmt att gå runt i skuggan och kika i affärer. Och det  har varit ännu varmare att spela fotboll i solskenet. Det gick ändå finfint för Västerås IK därnere. Tjejerna som spelade i dam slutade på tredjeplatsen efter att ha missat finalen med en hårsmån. Mitt lag, Girls 18, kämpade tappert och tog oss ändå till finalen. Innan den hade vi inte släppt in ett enda mål. Vi förlorade finalen med 1-0 mot ett amerikanskt väldigt duktigt lag som vi hade spelat 0-0 mot i gruppen. Det var askul att spela och jag fick spräcka min nolla! Gjorde hela två mål. Ett med högern och ett med vänster. Nu saknas bara nickmålet och sen kan jag lägga av. Nejdå, det ska jag inte göra. Fotbollen är så sjukt kul nu att jag känner att jag aldrig vill lägga av.
I torsdags var det spelledigt för alla lag eftersom Tour the France skulle ockupera enda vägen till fotbollsplanerna. Vi utnyttjade den dagen med att åka in till Barcelona. Där gick jag runt med ett par tjejer och sen pappa och Lena sen lite andra föräldrar. Vi besökte katedralen som de byggt på i 150 år och ska bygga på i ytterligare 80 år. Sen var Camp Nou ett måste. Coolt att ha varit där men att betala 17 euro för att komma in kändes som ett rån. Träffade även kusin Nenne därnere (hon bor där) och det gjorde att jag bara längtade ännu mer till jag själv kan få bo utomlands! 
Jag kan säkert berätta massa mer saker men jag känner för att göra annat nu. Berättar kanske mer senare.
Imorgon ska jag iallafall tvätta, springa, packa upp och kanske spela lite The Sims hemma hos syster Sandra(om hon vill ha mig där såklart). PUSSSS


Något att säga?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0