I wouldn't dream of dreaming that dream..

Igår hade jag kalas hemma för släkten. Hade stått i köket och bakat i en hel vecka för det här kalaset och det var det värt. Gud så gott allting var, dock hade jag visst bakat alldeles för mycket.. Men så är det väl om man råkar att älska kakor och annat gott? Det bjöds iallafall på två olika cupcakes(chokladmuffins med vitchokladtfrosting och hallonmuffins med hallonfrosting), blåbärsbullar, chokladkakor med vit choklad och körsbär, snuskakor, chokladbollar och sen chokladpavlova(marängbotten med grekiskyoghurt-grädde med sommarbär på toppen). Det var verkligen för gott och för onyttigt. Men vad fasiken, man måste ju få leva också. Fick massa bra presenter(en kakbok, martiniglas, hörlurar och HMpresentkort bland annat). Men igår var ju egentligen inte min födelsedag, nej den är idag!

Idag blev jag väckt av en fin liten kör bestående av mamma Anders och syster Lina. Fick lite mer paket(jacka, smyckeshängare, armband, söta prickiga skålar bland annat). Hade specialidrott i skolan och även denna gång spelade vi mot hockeyfolket. Gick väl finfint idag igen, det var kul men svettigt. HAde sen inställd engelska, IGEN, och slutade därmed efter det. Fick skjuts till skolan men had eingen skjuts hem, så jonis lånade ut sitt busskort åt mig(han skulle cykla) så jag kom ner till stan och sen lämnade jag kortet och gick och hämtade pengar hos mamma. Sen väntade jag på stan en stund och se åkte jag hem. Satte mig i solen på balkongen och åt lite fika och pluggade naturkunskap. Cyklade ner på stan och mötte Alice för en promenad i Vasaparken och längst Svartån med en glass i handen. Underbart i detta väder var det.

Nu sitter jag hemma och lyssnar på The Kooks i mina nya hörlurar och ska väl alldeles straz ut på balkongen och studera litegrann. Ikväll blir det födelsedagsmiddag hemma hos Anders. Har beställt grillspett med kött paprika och lök, till det klyftpotatis och tzatziki. Mm livet är allt bra underbart ibland, ja.


Något att säga?
Postat av: linus!

kakor är det bästa som finns!:D grattis^^

2009-06-01 @ 20:20:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0