tisdag

Imorse började vi klockan 8.15 med att titta på diabilder en hel timme på naturkunskapen. Jag som redan var trött blev ännu tröttare. Häftiga bilder var det iallafall, synd att jag var så trött så jag knappt orkade kolla. Efter naturen hade vi idrott - racketsport. Jag satt väl mest på sidan och kollade på, men spelade även en stund softtennis med Alice. Sen vare äcklig lunch och därefter matte i en timme. Börjar få smått panik för vi har prov nästa torsdag! Inte ett dugg i fas känne rjag. Borde egentligen tagit hem och pluggat idag, men jag satt faktiskt kvar ungefär en timme extra efter skolan och jobbade. Tyckte jag förtjänade en pluggfri eftermiddag då vi alltid har så himla mycket i skolan(ehm eller inte). Åkte buss  hem. Idag är det också helt fantastiskt väder ute, och det gjorde bara bussturen bättre.  Jag andades riktigt frisk luft  idag för första gången sen september typ. Nu sitter jag och bara stirrar ut eftersom allt känns otroligt glatt och bekymmerslöst.
Ikväll tror jag att jag ska gå på bandy. Hoppas på att Alice väljer bandyn istället för innebandyn som visas på TVn, annars måste jag ragga någon att gå med.

Jag älsar verkligen att åka buss. Det är bara så himla skönt att bara sitta där, tänka på sig själv samtidigt som man lyssnar på den musik man gillar allra bäst. Jag gjorde en lista på vad jag tyckte förstörde en busstur och vad som förgyllde en.

Saker som kan förstöra en busstur
 - Fullt med folk på bussen

 - Någon man inte vill ska vara på bussen, är på bussen

 - Den som sitter bredvid en luktar illa

 - Den som sitter bredvid en pratar högljutt i telefonen(eller lyssnar på musik så alla hör)

 - Ingen sittplats

 - Glömd Ipod (eller slut på batterier)

 - Tråkigt väder ute(mörkt, regnigt)

 - Hoppade på fel buss så man inte vet var man är påväg.

 - Bussen går sönder

 - Busschauffören är elak och kör dåligt

Saker som förgyller en busstur
 - Härligt väder(sol o blå himmel)
 - Bra musik i Ipoden
 - Eget säte
 - Trevlig busschaufför som kör som en gud
 - Tyst på bussen
 - Lite folk på bussen
 - Trevligt sällskap

Sådärja, nu vet ni vad jag tycker, bra va?

hörs kanske senare, annars ADIOS!


Något att säga?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0