Tisdag

Ett glädjebesked i skolan idag - Alla lektioner inställda imorgon!! Alltså ledig och fri att sova hela dagen. Mmmm

På idrotten idag prvade vi på Yoga. Det var faktiskt ganska kul och mycket avslappnande. Bäst av allt var avslappningen på slutet. Hade lugnt kunnat somna rakt där på mattan. Ganska lugn dag i skolan, men jag jobbade på som bara den. På naturen hade vi genomgång och sen jobba med studiefrågorna. Hann med hela 15 stycken faktiskt. Vi håller på med energi nu, och det är riktigt tråkigt. Mycket roligare med atomer och universum tycker jag. På matten hade vi genomgång och sedan bara jobb. Hade glömt boken hemma så satt och jobbade tillsammans med Alice. en sak jag sa var rätt kul faktiskt. Vi jobbade med olika funktioner och när vi förstod vad vi höll på med sa jag "Det här är egentligen inte så svårt. Man måste bara tänka rätt". Ni kanske inte riktigt förstår men det var kul då iallafall. Sen cyklade jag hem och det var ganska så skönt faktiskt, förutom sträckan över Vallbybron. Man blir så smutsig av alla bilar och vattnet som de kastar ifrån sig. När jag kom hem hjälpte jag syster att göra chokladbollar och åt sedan mellis. Nu sitter jag här och lyssnar på musik.

Fick precis ett mail där det stod såhär.

En dag frågar en son sin far: "Pappa, springer du en maraton med mig?"
Pappan svarar: "ja" och de springer sin första maraton tillsammans.
En annan dag frågar sonen sin far igen: "Pappa, springer du en till maraton med mig?" och pappan svarar igen "ja, min son".
En dag frågar sonen sin far: "Pappa, vill du göra Ironman tillsammans med mig?" (4 km simning, 180 km cykling, 42 km löpning) Och pappan svarar igen "Ja"...

Och här är videon till historian.



Jag fick nästan en tår i ögat. Det är så fint och kärleksfullt.

Något att säga?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0