Något är fel. Men vad?

Vissa nätter har jag sjukt svårt att sova. Kan vara hur trött som helst, ni vet sådär trött att man bara tänker på att sova, men när jag väl lägger mig ner och ska sova, kan jag inte! Ligger och vrider och vänder på mig i flera timmar. Och jag gör allt för att jag ska kunna somna. Jag öppnar fönstret, går runt i lägenheten, dricker lite mjölk, dricker vatten, borstar tänderna, sköljer ansiktet, använder öronproppar, läser och gör tillochmed situps för att jag inte ska tänka på att jag ska sova, för att kunna slappna av. Men det går inte. Ligger och spänner mig så jag får ont i kroppen bara för att jag vet att jag måste sova. I två nätter har det varit så nu. Och för inte så länge sen var det likadant. Jag är rädd för att gå och lägga mig. Rädd för att inte kunna somna. Och nu är jag sådär äckligt trött och allt jag vill är att sova. Hoppas verkligen att jag kan. För jag orkar inte ha ögonlock som bara vill stängas hela dagarna längre.


Något att säga?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0