'Cause it ain't the first time that a man goes insane

Jag undrar verkligen hur killar kan vara roliga på ett helt annat sätt än tjejer? Idag när jag och Alice skulle cykla hem från skola, cyklade Dan, Alec, Anders och Marcus en bit framför oss. När vägen smalnade av cyklade de i bredd och hur sakta som helst för att jag och Alice inte skulle komma förbi. Så cyklade dem ifrån Wenströmska till Rocklunda. Och det var så sjukt roligt. För det första såg det hur kul ut som helst med 4 killar ute på ett pensionärstramp och sen i bredd också. Och för det andra var det bara kul att de gjorde så liksom. Jag och Alice kom iallafall inte igenom, hur vi än försökte. Det jag ville säga egentligen var att killar kan göra så många roliga saker som tjejer inte kan, och inte kommer på att göra heller. Om vi skulle göra något sådant, skulle vi för det första bli omcyklade rätt lätt. För det andra skulle vi bli kallade tråkiga. Varför är det så? Ja, jag klagar iallafall inte på att killar gör lite lustiga saker ibland, för då får man sig ett rejält gott skratt!
Nu menar jag inte att tjejer är tråkiga, vi är bara roliga på ett annat, lite mer civiliserat sätt kanske.

Längtar lite smått till helgen. Syster fyller 20 på fredag, och jag ska vara hjälpreda tillsammans med kajsa. På lördag kommer släkten till oss och jag ska förhoppningsvis klippa mig och på söndag är det innebandy. Härlig helg!
4 nätter kvar till dagen D btw. SERIEPREMIÄR I SALA PÅ SÖNDAG.

Imorgon är det skolfoto. Så nu ska jag gå och öva leenden och sittställningar. nörd

Något att säga?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0